Podmínky
VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY
A. Základní služby Cestovní agentury
CA Chalkidiki se Zuzi s.r.o. Sídlo Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10 IČO:18009093
je cestovní agenturou, která zprostředkovává prodej zájezdů a zprostředkovává a prodává
jednotlivé služby cestovního ruchu . Cestovní agentura může také prodávat věci související s
cestovním ruchem.(dále jen "Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi").
Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na zprostředkování prodeje zájezdů a
zprostředkování a prodej jednotlivých služeb cestovního ruchu Cestovní agenturou Chalkidiki se
Zuzi a upravují tak především vzájemná práva a povinnosti mezi ní a jejími klienty (právnickými i
fyzickými osobami).
1. Není-li v jednotlivém případě ujednáno jinak, spočívají služby Cestovní agentury Chalkidiki se
Zuzi ve zprostředkování nabídek třetích stran – cestovních kanceláří, provozovatelů ubytování,
poskytovatelů dopravních služeb, poskytovatelů pronájmů všeho druhu, poskytovatelů jakýchkoli
dalších služeb cestovního ruchu a služeb k nim doplňkovým, jako cestovní pojištění.
Rovněž zprostředkuje uzavření smlouvy o zájezdu nebo smlouvy o poskytnutí služby
cestovního ruchu (dále jen "zprostředkovaná smlouva").
Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi neposkytuje ubytování, pouze zprostředkovává klientům
ubytování u poskytovatelů ubytování, a stejně tak neposkytuje letecké a jiné dopravní služby,
pouze zprostředkuje klientům nákup těchto služeb u leteckých a jiných společností.
2. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi není stranou smlouvy mezi klientem a třetím subjektem a
nevyplývají jí ze zprostředkované smlouvy žádné povinnosti. Cestovní agentura Chalkidiki se
Zuzi neprodává zájezdy. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi pouze zprostředkuje prodej
zájezdů cestovních kanceláří, které zastupuje.
B. Objednávání služeb prostřednictvím Cestovní agentury.
1. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi zprostředkuje služby na základě závazné objednávky
klienta. Závazné objednávce předchází nezávazná poptávka klienta po službách sdělená
Cestovní agentuře Chalkidiki se Zuzi, ústně, telefonicky, prostřednictvím webového rozhraní,
emailem nebo jinou písemnou formou. Zpracování poptávky je za poplatek od 250 Kč, který se
odečte z celkové částky za dovolenou, pokud dojde k rezervaci ubytování.
2. Po obdržení poptávky Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi vytvoří nabídku zprostředkování
uzavření smlouvy o zájezdu nebo smlouvy o poskytnutí služby cestovního ruchu, kterou zašle
klientovi k odsouhlasení.
3. Projeví-li zákazník jednoznačně souhlas s předloženým návrhem smlouvy, zmocňuje Cestovní
agenturu Chalkidiki se Zuzi, aby jeho souhlas sdělila druhé smluvní straně v takové formě, jakou
druhá smluvní strana nezbytně požaduje k platnému uzavření smlouvy.
4. Odsouhlasením nabídky je mezi klientem a Cestovní agenturou Chalkidiki se Zuzi
uzavřena zprostředkovatelská smlouva, jejímž předmětem je závazek Cestovní
agentury Chalkidiki se Zuzi zprostředkovat klientovi uzavření smlouvy se třetím subjektem a
závazek klienta zaplatit
5. Cestovní agentuře Chalkidiki se Zuzi náleží za její služby sjednaná provize (dále jen "závazná
objednávka"). Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi má právo na provizi, i pokud byla činná jako
zprostředkovatel také pro druhou stranu zprostředkované smlouvy.
6. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi potvrdí klientovi přijetí jeho závazné objednávky. Pokud
se objednávka týká zprostředkování služeb více osobám, zašle Cestovní agentura Chalkidiki se
Zuzi pouze jedno potvrzení, které se týká zprostředkování služeb pro všechny osoby uvedené v
objednávce.
7. Na základě závazné objednávky informuje Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi třetí subjekt o
zájmu klienta uzavřít s ním zprostředkovanou smlouvu.
8. V případě, že třetí subjekt nepotvrdí přijetí objednávky či objednávku odmítne a klient
nepověří Cestovní agenturu Chalkidiki se Zuzi zprostředkováním jiné smlouvy či neučiní novou
závaznou objednávku, zprostředkovatelský vztah mezi klientem a Cestovní agenturou Chalkidiki
se Zuzi zanikne a Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi nemá nárok na uhrazení provize.
Cestovní agentura v tom případě zašle klientovi informaci o zrušení objednávky.
9. V případě, že třetí subjekt potvrdí přijetí objednávky klienta, dojde k uzavření zprostředkované
smlouvy mezi třetím subjektem a klientem.
O této skutečnosti Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi neprodleně informuje klienta.
10. Plnění vyplývající ze zprostředkovatelské smlouvy mezi klientem a Cestovní agenturou
Chalkidiki se Zuzi se má za splněné uzavřením zprostředkované smlouvy, a to i pokud nedojde k
následnému plnění z této smlouvy, a to z jakéhokoli důvodu.
C. Ceny služeb a jejich úhrada
1. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi uvádí v nabídce ceny zprostředkovávaných služeb. Ceny
jsou uvedeny včetně DPH (dále jen "cena"). Cena zprostředkované služby automaticky
nezahrnuje pojištění. Provize není součástí ceny, Chalkidiki se Zuzi náleží odměna za
zprostředkování služeb, jejiž výše bude oznámena před uzavřením smlouvy. Do ceny není
zahrnuto kapesné ani pojištění pro případ nemoci, poškození zdraví, smrt či pojištění pro případ
odstoupení od smlouvy.
2. Není-li výslovně ujednáno jinak, je záloha splatná okamžikem uzavření zprostředkovatelské
smlouvy maximálně do 7. pracovních dnů. Poté je rezervace považována za neplatnou. Není-li
výslovně ujednáno jinak, je zaplacení zálohy podmínkou uzavření zprostředkované smlouvy
mezi třetím subjektem a klientem, tedy podmínkou přijetí závazné objednávky třetím subjektem.
3. Je-li tak výslovně uvedeno v nabídce, lze zálohu hradit formou v ní vyjmenovaných, převodem
z účtu na účet třetího subjektu v Eurech. Pokud klient z jakéhokoliv důvodu nebude chtít využít
služeb třetího subjektu a bude chtít odstoupit od smlouvy, záloha se nevrací a zůstává ve
prospěch třetího subjektu v Eurech či jiné měně.
4. Každý klient má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy a zakoupený zájezd
stornovat. Storno zájezdu je zpoplatněné a o výši poplatku rozhoduje počet dní do
odjezdu. Po zakoupení zájezdu Vám rezervujeme místo – pokud se ale nakonec
rozhodnete zájezdu nezúčastnit, my Vaše místo už nestihneme prodat a vznikne nám
ztráta třetímu subjektu. Proto je storno zájezdu spojené s poplatky – storno poplatky
si můžete za pár korun pojistit (cestovní pojištění vč. storna zájezdu) a pokud budete
stornovat například ze zdravotních důvodů (nemocné dítě, úraz...), bude Vám storno
poplatky hradit pojišťovna dle podmínek pojištění. Důrazně doporučuji, abyste si
pojistili i vaše letenky v případě storna zájezdu.
V případě zrušení pobytu 15 dní a méně se doplácí 100% celé ubytování a 100% transfer
či 100% půjčovna auta.
V případě zrušení pobytu 16dní a více se doplácí 50% z celkové částky a 50% za transfer či
50% půjčovna auta.
D. Reklamace a škody
1. Za řádné poskytnutí služeb vyplývajících ze zprostředkované smlouvy uzavřené mezi klientem
a třetím subjektem je odpovědný třetí subjekt. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi, jako
zprostředkovatel, neodpovídá za vady při samotném plnění zprostředkované smlouvy a ani za
způsobené újmy.
2. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi klientům doporučuje, aby případné vady reklamovali u
poskytovatele služeb bez zbytečného odkladu a pořídili záznam o pochybeních, ke kterým došlo
při plnění smlouvy, jako důkaz k prokázání oprávněnosti reklamace.
3. V případě zprostředkování prodeje zájezdů je klient oprávněn vady zájezdu reklamovat také
oznámením Cestovní agentuře Chalkidiki se Zuzi. Oznámení je nezbytné učinit bez zbytečného
odkladu, nejpozději ve lhůtě jednoho měsíce od skončení zájezdu. Cestovní agentura Chalkidiki
se Zuzi reklamaci předá k vyřízení cestovní kanceláři.
4. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi klientovi odpovídá za vady poskytnuté služby a za
způsobené újmy pouze v případě přímého prodeje jednotlivých služeb cestovního ruchu, nikoli v
případě pouhého zprostředkování. V takovém případě je klient povinen vady Cestovní agentuře
Chalkidiki se Zuzi oznámit bez zbytečného odkladu, aby Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi
měla možnost sjednat nápravu. Klient je povinen počínat si tak, aby předcházel vzniku újmy,
zejména je povinen dbát dodržování všech pokynů a pravidel stanovených cestovní agenturou
Chalkidiki se Zuzi nebo třetím subjektem a je povinen dodržovat právní předpisy platné v místě
poskytnutí služby i právní předpisy ČR.
5. Popis zprostředkovaných služeb je na webových stránkách Cestovní agentury Chalkidiki se
Zuzi a v nabídce uveden dle informací, které Cestovní agentuře Chalkidiki se Zuzi poskytli
poskytovatelé služeb. V zájmu zvyšování kvality služeb klientům doporučuje Cestovní agentura
Chalkidiki se Zuzi, aby jí po jejich realizaci poskytli aktuální recenzi.
6. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi nenese odpovědnost vůči klientovi v případě zpoždění
letu, změny odletu i příletu, ztrátu či poškození zavazadel, za změnu ubytování či změnu pokoje,
Pokud bude na základě překnihování hotelu nutné ubytovat zákazníka v hotelu jiném, uskuteční se
ubytování v hotelu stejné kategorie. Překnihování může být i na část pobytu, za ztrátu osobních věcí a
za služby poskytované třetím subjektem. Neodpovídáme za dopravní nehody, přírodní živly
(změna počasí, zemětřesení, bouře), zrušení lodního výletu. Klienti jsou zodpovědni za zajištění
řádného cestovního připojištění v případě potřeby náhlé zdravotní péče či repatriaci.
7. Zákazník je osobně odpovědný za dodržování pasových, celních, zdravotnických a dalších předpisů
země, do které cestuje. Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením těchto předpisů, nese zákazník.
8. Zákazník je povinen si zajistit platný cestovní doklad.
9. Zákazník je rovněž povinen:
a) dostavit se na letiště nejméně dvě hodiny před plánovaným odletem, je povinen mít odbavení online z
domova u nízkonákladových leteckých společností, agentura Chalkidiki se Zuzi nenese žádnou
zodpovědnost za úhradu placeného odbavení na přepážce letecké společnosti
b) Zákazník cestuje se zavazadly, které si vybral při zakoupení letenky, nesmí překročit rozměry a váhu
dané leteckou společností. Při nesplnění této povinnosti hradí zákazník zvýšené dopravní náklady. Časy
příletu a časy odletu jsou pouze orientační a nejsou garantovány, stejně jako nejsou garantovány
návaznosti na jiné druhy dopravy.
c) řádně označit a uzamknout svá zavazadla, ztrátu, poškození zavazadel je nutno během letu ihned nahlásit
letecké společnosti, vyplnit příslušné formuláře a řídit se pokyny letecké společnosti
d) respektovat ostatní pravidla obvyklá v letecké dopravě
10. Pro zajišťovaní služeb pořadatel vybírá spolehlivé domácí i zahraniční společnosti. Veškeré hotely a
ubytovací zařízení jsou pečlivě voleny. Vzhledem k neustálému zvyšování kapacity cestovního ruchu
může docházet v turistických centrech ke stavební činnosti, na kterou pořadatel nemůže mít vliv. Rovněž
pořadatel upozorňuje na skutečnost, že v příslušných destinacích se vyskytuje značné množství zábavních
a nočních klubů. V turistických centrech je ubytování prováděno ve standardně dimenzovaných stavbách.
Může proto výjimečně dojít k proslechům mezi místnostmi. Absolutní klid v turistických centrech jako i
další výše uvedené vlivy pořadatel ani jiná společnost nemůže vyloučit a zákazník je bere na vědomí.
Kvalita mořské vody, výskyt mořské flóry a fauny či kvalita ovzduší je proměnlivá a nelze zaručit
optimální podmínky.
11. Pořadatel nenese odpovědnost za výše uvedené skutečnosti a nenahrazuje možnou újmu zákazníka ve
smyslu § 2543 občanského zákoníku. Pokud by ke skutečnostem výše uvedeným došlo a bude v moci
pořadatele zlepšit podmínky zájezdu, pořadatel vyvine maximální úsilí k odstranění uvedených skutečností
v nejkratším možném termínu.
Topení a klimatizace je poskytována pouze tehdy, je-li to uvedeno v katalogu.
12. Agentura Chalkidiki se Zuzi nenese odpovědnost za přetížení dodávek vody a elektřiny v letovisku a
výpadky internetu.
E. Rozhodné právo a soudní příslušnost
1. Smlouva o zprostředkování uzavřená mezi Cestovní agenturou Chalkidiki se Zuzi a klientem a
jakékoliv spory vzniklé v souvislosti nebo vyplývající z této smlouvy budou rozhodovány s
konečnou platností obecnými soudy České republiky.
2. Smlouva o zprostředkování, uzavřená mezi Cestovní agenturou Chalkidiki se Zuzi a klientem,
se řídí českým právem.
F. ADR a ODR klauzule
1. V případě sporu vzniklého v souvislosti se smlouvou (o zájezdu) má zákazník, který je
spotřebitelem, právo na jeho mimosoudní řešení u České obchodní inspekce. Podrobné
informace o podmínkách mimosoudního řešení sporu jsou uvedeny na www.coi.cz
2. Zákazník, který si zakoupil zboží či službu přes internet, a je spotřebitelem, může k řešení
vzniklého sporu využít platformu pro řešení sporů. Podrobnější informace o podmínkách řešení
sporu online jsou uvedeny na https://ec.europa.eu/odr.
G. Zpracování osobních údajů zákazníka a spolucestujících
1. Zákazník je srozuměn s tím, že Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi je oprávněna pro účely
plnění smlouvy o zájezdu a za účelem plnění zákonných povinností zpracovávat jeho osobní
údaje v rozsahu zejména: jméno, příjmení, rodné číslo, typ cestovního dokladu, číslo cestovního
dokladu, datum expirace dokladu, bankovní spojení, datum narození, bydliště, emailová a
doručovací adresa, údaje o alergiích, lécích a jiných zdravotních potížích. Všechny osobní údaje
budou uloženy pouze po dobu stanovenou zákonem, případně po dobu nezbytně nutnou.
2. Pro účely plnění smlouvy o zájezdu budou informace uvedené v čl. G.1. v nezbytném rozsahu
poskytnuty též dodavatelům Cestovní agentury Chalkidiki se Zuzi (zejména hotelům, přepravním
společnostem, delegátům). Identifikační údaje o těchto dodavatelích jsou uvedeny zejména ve
smlouvě o zájezdu, pokynech k zájezdu, případně je obdrží zákazník nejpozději během zájezdu.
3. Zákazník bere na vědomí, že Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi je v rozsahu a za
podmínek stanovených platnými právními předpisy povinna předat osobní údaje zákazníka pro
účely stanovené zákonem.
4. Zákazník bere na vědomí, že Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi bude zpracovávat jeho
osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa za účelem
zasílání obchodních sdělení. Obchodní sdělení je Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi
oprávněna zasílat formou SMS, MMS, elektronické pošty, poštou či sdělovat telefonicky. Proti
zasílání obchodních sdělení může zákazník vznést kdykoliv námitku, a to e-mailem zaslaným na
e-mailovou adresu chalkidikisezuzi@email.cz V tomto případě nebude Cestovní agentura
Chalkidiki se Zuzi zákazníkovi dále zasílat obchodní sdělení, ani jinak zpracovávat jeho osobní
údaje zákazníka pro účely přímého marketingu.
5. Výše uvedená ustanovení čl. G platí přiměřeně i ve vztahu k osobám, v jejichž prospěch
zákazník smlouvu o zájezdu uzavřel (spolucestující). Uzavřením smlouvy o zájezdu zákazník
prohlašuje, že je oprávněn souhlasy za spolucestující osoby udělit, a to ať už na základě
smluvního či jiného zastoupení.
6. Zákazník bere na vědomí, že jako subjekt údajů má zejména následující práva:
1. Požadovat od Cestovní agentury Chalkidiki se Zuzi přístup k osobním údajům týkajících se
jeho osoby, jejich opravu nebo výmaz, popř. může požadovat omezení zpracování svých
osobních údajů, vznášet námitky proti zpracování osobních údajů, jakož i práva na
přenositelnost údajů.
2. Požadovat, aby Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi omezila zpracování jeho osobních
údajů, pokud -zákazník popírá přesnost svých osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu,
aby správce ověřil přesnost jeho osobních údajů;
- zpracování jeho osobních údajů bylo protiprávní, ale nepožádá o výmaz osobních údajů, ale o
omezení jejich použití;
- Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi již nepotřebuje jeho osobní údaje pro účely zpracování,
ale zákazník je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu svých nároků;
- zákazník vznesl námitku proti zpracování svých osobních údajů, a to do doby než bude
ověřeno, zda oprávněné důvody Cestovní agentury Chalkidiki se Zuzi převažují nad
oprávněnými důvody zákazníka. Pokud bylo omezeno zpracování osobních údajů zákazníka,
mohou být jeho údaje zpracovány, s výjimkou uložení, pouze s jeho souhlasem.
3. Právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
4. Získat od Cestovní agentury Chalkidiki se Zuzi kdykoliv potvrzení, že jeho osobní údaje jsou
zpracovávány, a pokud tomu tak je, je Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi povinna mu na
žádost poskytnout následující informace a vydat mu kopii zpracovávaných osobních údajů:
- účel zpracování;
- kategorie osobních údajů, které zpracovává,
- příjemci nebo kategorie příjemců, kterým jeho osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny;
- plánovaná doba, po kterou budou jeho osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria
použitá ke stanovení této doby;
- existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se
zákazníka nebo omezení jejich zpracování a vznést námitku proti tomuto zpracování;
- právo podat stížnost u dozorového úřadu;
- skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.
5. Získat své osobní údaje, které Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi zpracovává, ve
strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a tyto předat jinému správci
osobních údajů, pokud
-je zpracování osobních údajů zákazníka založeno na souhlasu se zpracováním osobních údajů;
nebo
-se zpracování se provádí automatizovaně.
Pokud je to možné, předá Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi osobní údaje zákazníka jinému
správci.
H. Závěrečná ustanovení
1. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi je oprávněna všeobecné obchodní podmínky
jednostranně změnit. Tuto skutečnost je Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi povinna klientovi
písemně oznámit. Klient má právo změny odmítnout a smlouvu o zprostředkování z toho důvodu
vypovědět nejpozději ve lhůtě 5 dnů od doručení oznámení.
2. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi v případě dehonestace či pomluvy, křivého obvinění
nejen na internetu, se bude dožadovat náhrady škody způsobené neoprávněným jednáním dle
paragrafu 184 trestního zákoníku.
3. Cestovní agentura Chalkidiki se Zuzi a klient si doručují především formou emailové
komunikace, a to na email uvedený v objednávce anebo v nabídce. Kontaktními údaji jsou:
chalkidikisezuzi@email.cz, tel. + 420 775 246 484
4. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabyly účinnosti ke dni 2. 2. 2023
Bylo aktualizováno 16. 10. 2023